Фирмен портрет
KiK означава „Клиентът е цар“ и една изключително евтина и бързо разрастваща се компания за дрехи. Фирма „КиК текстилиен унд нон-фууд“ е създадена през 1994г. в Германия от Щефан Хайниг и първият магазин е отворил врати в град Дюселдорф. Днес има съществуващи общо около 3.900 филиала в Германия, Австрия, Чехия, Словения, Унгария, Словакия, Хърватия, Полша, Нидерландия, Италия, Румъния и България, със седалище в Бьонен. Генерираният годишен нетен оборот е 2,1 милиарда евро (2019). В германската търговия KиK се нарежда сред десетте от най-големите доставчици и се счита за най-големия дискаунтър на текстил в страната.
KiK е част от групата на Тенгелман и управляващите директори са Патрик Цан, Алфред Гландер, Рюдигер Хартман.
Асортимент:
Асортиментът в КиК се състои от основни текстилни и атрактивни нехранителни стоки.В KiK всеки клиент може да се облече напълно за много нисък бюджет от чорапите до шапката. Във време на нарастващи разходи за живот, KiK помага решително за текстилната основна със своите предложения на достъпни цени. Освен това в клоновете на KiK се предлагат също и подаръчни артикули, играчки, продукти за красота, аксесоари и домашен текстил.
Предимства:
Добро качество на сравнително ниска цена. KiK предлага добро качество, въпреки ниските цени. Вътрешното фирмено осигуряване на качествен контрол на стоката, предоставя необходимата безопасност и качество на продуктите. На въпросът “Kак се поддържат толкова ниски цени?”, отговорът е кратък: KiK взема 2 основни принципи за отстъпки:Асортимента на KiK се състои главно от основни артикули, които не изискват сложна продукция. Тези основни артикули са целогодишно налични и позволяват закупуването на много големи количества. Това дава възможност на доставчиците, възможно оптимално и рентабилно да използват производствения капацитет. В допълнение, KiK се справя без междинна търговия и използва предимство при закупуване чрез директен внос. Логистиката, която транспортира стоките от страните производители на по-евтини и екологичен морски маршрути, допринася за спестяване на разходи.
Служители:
Атрактивни работни места и оптимални възможности за кариера, както и доволните служители формират основата за успеха на компанията. KiK предлага на своите служители безопасни и привлекателни работни места. В Европаповече от 29 000 квалифицирани и нискоквалифицирани служители работят в КиК. Програмите за обучение осигуряват оптимална възможност за професионално развитие в KiK. KiK е определил четири области на действие, които са от значение за бизнес дейността, на която се основава стратегията за устойчивост. Това са служители, доставчици, асортимент и местоположение на филиалите.
Екология:
KiK се чувства задължен да управлява бизнес по екологичен начин. Целта на това е намаляване на тежестта върху нашата околна среда и осигуряване на максимално ефективни ресурси. KiK се стреми към непрекъснато намаляване на замърсяването на околната среда във веригата на доставки, например чрез транспортът на стоки от Азия до Германия от екологична гледна точка по море вместо по въздух.
Социална ангажираност:
Компанията подкрепя множество социални проекти: Фондация „Помощ и надежда”, подпомагане на деца в нужда у дома и в чужбина, проекти срещу ксенофобията, както и DKMS-немската база данни за донори на костен мозък.Образованието се счита за ключ към значително подобряване на условията на живот и да прекъсне кръга на бедността. Поради това се поддържат и инициират социални проекти в страните, където се произвеждат стоки за KiKкато Бангладеш. От 2008 г. във всички клонове на KiK продава така наречените „продукти, които помагатнетните приходи от тези продукти ще бъдат изцяло инвестирани в местни социални проекти. При всяка покупка клиентите поддържат жители на Бангладеш.
България:
Фирма КиК навлиза на българския пазар през май 2020г. и първият магазин отворил врати е в София. Вече има изградена верига от магазини и в градовете Пловдив, Ямбол, Дупница, Сандански, Варна, Плевен и Монтана, както и най-новият магазин в гр. Ловеч, който ще отвори врати на 29 юли 2021г. Магазинът в Ловеч е единадесетият открит филиал и се очаква до края на 2021г. да има общо 25 филиали в цялата страна, а до края на 2022г. да са над 40.